Börzsöny 58 - Biciklitúra

Kedves Bringások!

Az utolsó augusztusi szombatot szeretnénk kihasználni egy kellemes bringázásra. Az előrejelzések szerint sütni fog a Nap, az elmúlt napok/hetek esőzéseinek köszönhetően pedig dús a növényzet és csodaszép zöld a táj.
Szokásainktól eltérően, most (majdnem) végig aszfaltos útvonalat választottunk. (A „vékony gumisok” összecsaphatják a tenyerüket! Laughing Ráadásul az út jelentős részén nagyon élvezhető, jó minőségű aszfalton gurulhatunk. Wink)

Találkozó: 2014. augusztus 30. (szombat) 11:00 óra, Nagyoroszi, Szent István tér - parkoló.
Megközelítés autóval: Bp. felől az M2-es majd a 2-es számú főútvonalon, Hont felé.
Tömegközlekedéssel: Kissé bonyolult... (Felhívtam a MÁV-ot, szombaton Vác és Kisvác közt csak buszok közlekednek - amin ugye nem lehet bringát szállítani - onnan már megy normálisan a vonat Nagyorosziba, és bringát is lehet vinni.) További részletek Elvirától.

Tervezett táv: 58 km (ebből kb. 3 km murvás, erdei út is lesz).
Útvonal: Nagyorosziból indulunk Patakon, Dejtáron, Drégelypalánkon át, majd hamarosan megérkezünk a Szlovák határhoz. A határ mentén Bernecebarátin keresztül eljutunk Kemencére, ahol becsatlakozunk a kedvenc erdei aszfaltos utunkra. (Igény szerint feltekerünk a Feketevölgy Panzió és Étteremhez, ahol akár ehetünk is majd valamit...) Visszafelé Király-kútnál letérünk az aszfaltos útról, és feltoljuk/tekerjük bringáinkat legalább 500 méter magasba, ahonnét ismét aszfalton gurulunk egészen a kiindulási pontig, Nagyorosziba. A túra a Duna-Ipoly Nemzeti Park talán legszebb részeit érinti, tehát kár lenne kihagyni! Wink
Térkép szerint így néz ki:

Kizárólag megfelelő műszaki állapotú bringával indulj útnak, így sok kellemetlenségtől kímélheted meg saját magadat és társaidat... Smile

Ha bármi kérdés lenne, itt elértek >>>